background

Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem

Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem

Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem ( WSZJiB ) w WSPL SPZOZ w Świdwinie

 Postanowienia ogólne

Pod pojęciem Wewnętrznego Systemu Zarzadzania Jakością i Bezpieczeństwem w WSPL SPZOZ w Świdwinie zwanego dalej WSZJiB rozumie się system, o którym mowa w Ustawie z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, zwanej dalej ustawą.WSZJiB stanowi ogół działań podejmowanych w jednostce w celu zapobieżenia występowaniu zdarzeń niepożądanych.Osobą odpowiedzialną za prowadzenie WSZJiB   jest Dyrektor jednostki. Zadaniem WSZJiB w szczególności jest zapewnienie:

  • wdrożenia rozwiązań służących identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych
  • identyfikacji obszarów priorytetowych w celu poprawy jakości świadczonych usług
  • określenie kryteriów i metod potrzebnych do zapewnienia nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem
  • monitorowanie zdarzeń niepożądanych
  • dostępu do szkoleń personelowi w celu podnoszenia kompetencji
  • prowadzenia badań opinii i doświadczeń na podstawie „Ankiety badania doświadczeń i opinii pacjenta” udostępnianych na stronach MZ oraz na stronie www-swidwin.pl

Na dokumentację WSZJiB składają się procedury oraz inne dokumenty wewnętrzne obowiązujące w WSPL SPZOZ w Świdwinie. Wszyscy zatrudnieni w WSPL SPZOZ w Świdwinie wykonując powierzone im obowiązki służbowe powinni kierować się osobistą i zawodową uczciwością oraz zasadami zawartymi w aktach wewnętrznych normujących przestrzeganie prawa, w tym dyscypliny pracy.

Personel powinien być świadomy konsekwencji wynikających z nieetycznego zachowania lub działań niezgodnych z prawem.

Dyrektor oraz osoby przez niego upoważnione są zobowiązane do bieżącej aktualizacji zakresów zadań, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych zatrudnionych. Organizację oraz porządek w miejscu pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników ustala Regulamin Pracy.